Siirry sisältöön
  • Asiointi – Työmarkkinatori

Työhäme Työhäme

  • Työnhakijalle
    • Näin löydät töitä
    • Näin hankit osaamista
    • Tukea työllistymiseen ja ammatinvalintaan
    • Ryhdy yrittäjäksi
    • Näin ilmoittaudut työnhakijaksi
  • Työnantajalle
    • Näin löydät uusia työntekijöitä
    • Näin toimit muutostilanteissa
    • Näin kehität työntekijöiden osaamista
    • DuuniMedia – työllisyyden mediapalvelu
  • Yrittäjälle
    • Näin aloitat yrittäjänä
    • Liiketoiminnan kehittäminen
    • Yritysreaktori-yhteistyöverkosto
  • TyöHämeen työllisyysalue
    • Usein kysyttyä
    • Tietoa palveluntarjoajille
    • Hae TyöHämeelle töihin
    • Maksatus
    • Lomakkeet
    • Palautteet
  • Ota yhteyttä
    • Työnantaja- ja yrityspalvelut
    • Johto ja hallinto
  • Usein kysyttyä
  • Tietoa palveluntarjoajille
  • Hae TyöHämeelle töihin
  • Lomakkeet
  • Maksatus
  • /
  • TyöHämeen työllisyysalue
  • /
  • Maksatus
Päivitetty viimeksi: 7.4.2025

Maksatus

TyöHämeen työllisyysalueen lakisääteisten työvoimapalvelujen maksatustehtävät hoidetaan keskitetysti TyöHämeen maksatustiimissä. Maksatustiimi hoitaa kaikki maksatukseen liittyvät tehtävät.

Sähköinen asiointi nopeuttaa hakemusten käsittelyä.

Hae maksatusta Aluehallinnon asiointipalvelussa päätöksen mukaisesti. Palvelussa voit jättää hakemuksen, vastata täydennyspyyntöihin, täydentää hakemusta ja vastaanottaa asiaasi koskevat päätökset. Sähköisen asioinnin tiedot löytyvät hakuohjeista ja lomakkeista.

Pääset Aluehallinnon palveluun tästä linkistä. 

Kirjaudu asiointipalveluun henkilökohtaisella pankkitunnisteella, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Täytä hakemus ja lisää siihen tarvittavat liitteet asiointipalvelun palveluvalikon kautta. Asiointipalvelu ohjaa hakemuksen täyttämisessä ja lähettää ilmoituksia asioinnin etenemisestä.

Jos haluat muuttaa starttirahan ennakonpidätyksen määrää, voit halutessasi hakea verottajalta muutosverokortin etuutta varten. Starttirahalle on oma muutosverokortti ja palkan verokorttia käytettäessä ennakonpidätys on vähintään 25 %. Huomioithan, että sinun ei tarvitse lähettää meille muutosverokorttia. Saamme tiedon veroprosentin muutoksesta suoraan verottajalta.

Jos et voi käyttää verkkopalvelua, harkinnanvaraista kulukorvausta on mahdollista hakea myös paperisella hakulomakkeella. Paperiset hakemukset voit tuoda TyöHämeen toimipaikkaan, josta ne toimitetaan keskitetysti eteenpäin. Hae kulukorvausta kuukausittain maksatusjakson päätyttyä.

Starttirahan maksupäivät ovat kuukauden 15. ja viimeinen päivä. Maksupäivän sijoittuessa viikonloppuun tai arkipyhäpäivälle maksupäivä on edellisenä pankkipäivänä.

Muille tuille ja avustuksille ei ole määritelty erillisiä maksupäiviä.

Lähetä maksatukseen liittyvät kysymykset Työmarkkinatorin Asiointi- palvelun kautta.

Yritys-Suomen neuvontapalvelu

Maksatuksen sähköisessä hakemisessa neuvoo myös Yritys-Suomi -neuvonta.

Neuvonta palvelee arkisin kello 9.00–15.00 puhelimitse, palvelupyynnöllä ja Työmarkkinatorin chatissa. Palvelua saa suomen, ruotsin ja englannin kielillä numerosta 0295 020 500.

Puhelun hinta määräytyy soittajan operaattorin hinnaston mukaan.

asiakas, asiointi, maksatus, rekrytointi, starttiraha, TyöHäme, työnantaja

Maksatushakemusten käsittelytilanne

Hakemuskäsittelyn tilanne:

  • Starttiraha- ja palkkatukihakemukset käsitellään 5.päivän kuluessa saapumisesta.

TyöHäme
kirjaamon sähköposti: tyohame@hameenlinna.fi

Saavutettavuusseloste

Sivuston käyttöehdot

Anna palautetta sivustosta

 

Näytä omat evästeasetukseni

© 2025 Hämeenlinnan kaupunki

Pikalinkit

  • Etusivu
  • Työnhakijalle
  • Työnantajalle
  • Yrittäjälle
  • Ota yhteyttä
  • Tiedotteet

Me olemme TyöHämeen kunnat

Hämeenlinna
Forssa
Hattula
Tammela
Jokioinen
Humppila
Ypäjä